Suplementacja cynku i trening siłowy po 6 tygodniach regularnego stosowania poprawiły profil lipidowy krwi. 

Celem badania było sprawdzenie, jak połączenie treningu i suplementacji cynku wpłynie na parametry metaboliczne w zależności od stylu życia. Do badania zaproszono więc dwie grupy mężczyzn: 20 sportowców i 20 ochotników prowadzących siedzący tryb życia. Uczestników podzielono na cztery grupy (nie-sportowcy [grupa kontrolna], nie-sportowcy suplementujący tylko cynk, sportowcy suplementujący cynk, sportowcy bez suplementacji).

Wszystkich uczestników poddano treningom, a po 6 tygodniach oceniono zmiany parametrów lipidowych. Jak się okazało, w grupach, w których suplementowano cynk, odnotowano zmniejszenie wartości szkodliwych frakcji cholesterolu, jak LDL czy triglicerydy, oraz wzrost tzw. dobrego cholesterolu, czyli frakcji LDL.

Wyniki sugerują, że trening w połączeniu z suplementacją cynku poprawia profil lipidowy, a więc powinien przełożyć się na mniejsze ryzyko chorób układu krążenia.

Źródło

Cell Mol Biol (Noisy-le-grand). 2018 Aug 30;64(11):1-5. The effect of 6-week zinc supplement and weight training on the blood lipids of the sedentaries and athletes. Cinar V, Akbulut T, Kilic Y, Özdal M, Sarikaya M.

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s