Suplementacja cynku i trening siłowy po 6 tygodniach regularnego stosowania poprawiły profil lipidowy krwi. 

Celem badania było sprawdzenie, jak połączenie treningu i suplementacji cynku wpłynie na parametry metaboliczne w zależności od stylu życia. Do badania zaproszono więc dwie grupy mężczyzn: 20 sportowców i 20 ochotników prowadzących siedzący tryb życia. Uczestników podzielono na cztery grupy (nie-sportowcy [grupa kontrolna], nie-sportowcy suplementujący tylko cynk, sportowcy suplementujący cynk, sportowcy bez suplementacji).

Wszystkich uczestników poddano treningom, a po 6 tygodniach oceniono zmiany parametrów lipidowych. Jak się okazało, w grupach, w których suplementowano cynk, odnotowano zmniejszenie wartości szkodliwych frakcji cholesterolu, jak LDL czy triglicerydy, oraz wzrost tzw. dobrego cholesterolu, czyli frakcji LDL.

Wyniki sugerują, że trening w połączeniu z suplementacją cynku poprawia profil lipidowy, a więc powinien przełożyć się na mniejsze ryzyko chorób układu krążenia.

Źródło

Cell Mol Biol (Noisy-le-grand). 2018 Aug 30;64(11):1-5. The effect of 6-week zinc supplement and weight training on the blood lipids of the sedentaries and athletes. Cinar V, Akbulut T, Kilic Y, Özdal M, Sarikaya M.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s