Duża dawka witaminy B2 (ryboflawiny) może pomóc w tym, na czym w migrenie zależy najbardziej – żeby napadów było jak najmniej.

Wiele interwencji dietetycznych probuje się wykorzystywać do zapobiegania migrenowym bólom głowy. Z metaanaliz wynika, że skuteczne są m.in. imbir, wyciąg z czerwonych winogron, koenzym Q10, a niedawno pojawiło się badanie, w ramach którego sprawdzono różne dawki witaminy B2.

W tym badaniu udział wzięło 90 dzieci, którym podawano albo placebo, albo witaminę B2 w dawce małej (100 mg dziennie) lub dużej (200 mg dziennie). Małych pacjentów monitorowano przez 12 tygodni, odnotowując częstość napadów migrenowych, ich intensywność i czas trwania.

O ile w grupie otrzymującej małą dawkę witaminy B2 nie stwierdzono różnic w stosunku do placebo, o tyle przyjmowanie dużej dawki wiązało się z istotnym spadkiem częstości napadów bólu głowy oraz ich skróceniem (choć nie wpłynęło na intensywność).

Warto jednak wiedzieć, że nie u każdego witamina B2 ma szansę zadziałać równie dobrze. Autorzy podają przykład jednego niedawno opisanego wariantu genetycznego, w przypadku którego różnice decydują o tym, czy na witaminę B2 zareagujemy lepiej, czy gorzej.

Źródło

Electron Physician. 2018 Feb 25;10(2):6279-6285. Prophylactic effect of riboflavin on pediatric migraine: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Talebian A, Soltani B, Banafshe HR, Moosavi GA, Talebian M, Soltani S.

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s