Cukrzyca i nadwaga? Dbaj codziennie o cynamon

Cynamon przyczynia się do poprawy metabolizmu cukrów i tłuszczów oraz utraty wagi u chorych na cukrzycę typu 2. Efekty są nawet lepsze u osób z większą nadwagą.

Są to wyniki badania klinicznego, w ramach którego 140 pacjentów z cukrzycą typu 2 podzielono na 4 grupy w zależności od wskaźnika masy ciała (BMI): pierwszy podział dotyczył rozdziału osób z BMI <27 i ≥27, drugi – interwencji; każdą z tych grup podzielono bowiem na dwie kolejne, w których stosowano albo cynamon (500 mg co 12 godzin) albo placebo. Badanie trwało 3 miesiące. Mierzono wskaźniki oceniające zaawansowanie otyłości, kontrolę glikemii w cukrzycy oraz profil lipidowy.

Suplementacja cynamonu poprawiła wskaźniki oceniające stopień otyłości, takie jak BMI, ilość tkanki tłuszczowej ogółem oraz tkanki tłuszczowej trzewnej. Przyczyniła się także do lepszej kontroli stężenia cukru we krwi, co odzwierciedlała poprawa takich parametrów jak stężenie glukozy na czczo, poziom hemoglobiny glikowanej (HbA1C), stężenie insuliny na czczo oraz insulinooporność. Lepszy był też profil lipidowy osób stosujących suplementację (mierzony całkowitym poziomem cholesterolu, jego frakcją LDL i HDL). Wszystkie te zmiany były wyraźniejsze w podgrupach z wyższym wyjściowym BMI (czyli pow. 27).

Źródło

Clin Nutr. 2018 Mar 11. Efficacy of cinnamon in patients with type II diabetes mellitus: A randomized controlled clinical trial. Zare R, Nadjarzadeh A, Zarshenas MM, Shams M, Heydari M.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s